rosangen

Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Felicia Johansson - 16 juni 2015 16:22

Hej på er.

 

Detta blir mitt första inlägg, jag gör inget presentationsinlägg utan jag presenterar allt som skall presenteras efterhand.

 

Idag hade vi besök av (min sambo) Fredriks mamma, Cassandras (vår dotter) farmor :) 

Innan Lize kom ( Fredriks mamma) slängde jag och Fredrik ihop en kladdkaka som vi bjöd på till kaffet.

Sedan myste vi inne en stund, efter det gick Fredrik och Max (Fredriks halvbror, yngre) ut och spelade fotboll.

Vi tog med oss Cassandra ut i vagnen som somnade på en gång :)

Sådant underbart väder idag. 

Jag och Lize ställde oss och gjorde ett ryck i trädgårdslandet. Kupade potatisen, rensade ogräs både i jordgubbslandet och grönsakslandet. 

Vi skar också av några rabarber och skickade med Lize hem tillsammans med ett gäng ägg. 

Så underbart det är med egna ägg, och en alldeles speciell grej att få sälja/skänka bort ägg till nära och kära.

 

Jag och Fredrik har under några veckors tid byggt ett nytt litet hönshus åt mina små dvärg kochin höns.

Igår fick de flytta in. De verkar trivas väldigt bra, redan värpt :)

 

Jag har en äggkläckningsmaskin igång som det är beräknat kläckdatum på idag men tyvärr inga tecken än på några kycklingar. Jag vet att om temperaturen varit lite låg så kan de dröja 1-2 dagar extra så jag får ha is i magen och vänta. 

 

Nu inväntar jag min bästa vän Becca, vi skall ut och rida :)!

 

Hoppas alla får en fortsatt trevlig dag, det skall iallafall jag ha. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej på er!
Felicia heter jag, 22 år gammal, här får ni följa mitt liv på våran vackra lilla gård Rosängen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards