rosangen

Alla inlägg den 26 januari 2016

Av Felicia Johansson - 26 januari 2016 23:57

 


( bild från idag )

 

 

hello 

 

Fullspäckad dag i dag kan man säga. 

Var uppe med lilla c tidigt och sen så hade hon varit vaken lite på natten så både jag hon va lite möra.

Så vi sov middag ihop 2 timmar sen också 😍


Fredrik hade ju jobbat natt så när han gick upp stack jag iväg till stallet. 

Där mockade jag rasthagar och sen kom becca och då borstade vi av sebbe lite och sen gjorde iordning bodewijn för ett ridpass. 

Det blev ett ganska kort ridpass i ridhuset och becca hjälpte mig lite då bodewijn har väldigt lätt för att krulla ihop sig och det är inte alltid jag känner när han gör det.

Sist vi dressyr tävlade var det det jag fick mest kritik för.

Bodewijns kondition är inte så bra nu så därför blir det bara korta pass nu i början. 

Det är dock bra för jag är inte heller speciellt tränad nu för att vara ärlig.


Efter ridpasset var det dags för sebbe att få sin första höpellets. 

Vi blötte upp den för min tandläkare tyckte jag skulle göra det för att han skulle kunna smälta det lättare. 

Han åt och verkade tycka det var okej så på den biten kan jag pusta ut, hade han vägrat att äta det vet jag inte vad jag hade gjort...


Efter stallet lagade vi mat och jag bakade bröd och becca gjorde choklad bollar som vi käkade av till filmen vi kollade på nyss.


Nu ligger jag i sängen o tänker försöka sova då vi tänkt åka till stallet tidigt imorgon o ta med lilla c och fika 😍

Bara mysa tillsammans i stallet, kommer bli lovely 💖


Sleep tight 😘

Av Felicia Johansson - 26 januari 2016 09:59

Godmorgon 


Nu har jag och lilla C vart uppe en stund och fått i henne sin välling i tagit på kläder osv.

Jag brukar själv försöka äta frukost när hon sover middag, då är de lättare för mig att äta i lugn och ro.


Lite senare idag kommer äntligen min beccis hit, känns som de va evigheter sen sist jag träffade henne, det är de ju egentligen inte men de känns alltid så ändå.

Blir väl stallet och så för oss i em/kväll kan jag tänka mig 🐴


Idag ska jag äntligen ge sebbe sin första giva höpellets.

Ska bli så spännande att se om han tycker om det. 

Jag tänker försöka ta en bild hur han ser ut nu och sen då försöka ta en bild på han en gång i veckan och se om det blir någon skillnad.

Jag tror att han kommer se ut som en helt annan häst. 


Nu ska vi fortsätta greja och leka här. 

Hoppas ni får en toppendag.


Puss 😙

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej på er!
Felicia heter jag, 22 år gammal, här får ni följa mitt liv på våran vackra lilla gård Rosängen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards